Szlovéniai üdvözlet

A szlovéniai Júlia-Alpok népszerű kirándulóhely és úticél. A népszerűség átka, hogy rengetegen vannak. A Bohinj-tó völgyére ki lehetett volna tenni a "megtelt" táblát, autók, sétálók, túrázók, biciklisek színes káoszban keveredtek a frekventált helyeken. Legközelebb szezon előtt vagy után mennénk erre a környékre, amikor nagyobb a nyugalom.
A képeket Kávézombi fényképzőgépjével csináltam, a hálám üldözi. :-D A lightroomtól közben függő lettem, ezért csak most készült el a poszt. 

Séta a Bohinj-tó körül

Úgy gondoltam, hogy inkább fotókkal mesélek. A neten, a túrakalauzokban bőven olvashatunk a Júlia-Alpok látnivalóiról. A Bohinj-tó Szlovénia legnagyobb természetes tava, gleccser vájta ki a völgyét. Kényelmes ösvényen lehet körbesétálni, bár nekem a vadabb északi oldala jobban tetszett. A déli oldalon vezet az út Ukanc felé és azon túl majdnem a Savica vízesésig.


Panoráma

Szépek voltak a fények

Kajakozni is lehet

A gerinc árnyéka

A Triglav első meghódítói 1778-ból

A Sija és Vogel meghódítása

A Vogel Ski Centerhez Bohinjból sílift visz fel, ezzel kb. 1000 méter szintnyi felfele menetelést lehet megspórolni. A környék egyik legmagasabb csúcsa a Vogel, a legrövidebb útvonalra kb. 2 órát írt az útjelző tábla. Mi a Sijára is felmentünk.


A sílift tetején - lenn olyan köd volt, hogy az orrunkig se láttunk

A völgyek felhőben

Sija, 1880 méter
Panoráma fotó a Sijáról, szemben a Triglav

A Vogel tetejéről
Siklóernyősök

Tigriske

Mostnica-szurdok és vízesés

Kényelmes séta a Mostnica patak völgyében, a végén egy szép vízeséssel. A völgyben található a Triglavra felvezető túrák kiindulópontja, egy menedékház, ahol enni és pihenni. Én inkább a vízesés előtti vendéglőnél álltam meg, ittam egy kávét és ettem egy almás rétest. 

A patak


Tigriske a patakkal pózol

Mély a szurdok...

Tigriske kávét talált - törökösen készítik, finom volt

A vízesés
A völgy, a végén van a vízesés

Vintgar-szurdok és a bledi vár

Szlovénia legszebb szurdokának mondják. Tényleg szép, viszont rengetegen vannak, nyitásra érdemes odamenni. Igazából van olyan útvonal, ahol be lehet lógni, amiről azt hittük, kilátóponthoz vezet. Igaz, onnan szomszédos hegyvonulatot jól lehetett látni. 
A bledi tó mellett csak a várat néztük meg, mert a tó mellett nem volt szabad parkolóhely. A vár parkolójából lépcsőn le lehetett volna menni a tó szintjére, de azt rajtam kívül senki nem akarta igazából. :-D 

Pára a patak felett

Szép volt a víz
Itt még nincs igazán tömeg

Tavasszal erős lehet a sodrás...


Bledi panoráma a várból

A sziget

A várudvar - sokat vártam, mire üres lett, de megérte :-D
Postojna cseppkőbarlang

A barlangban nem készítettem fotókat, mert ahhoz minimum állvány kell. Egyszer valamit elrontottak és elment a világítás, de mire elővettem volna a fejlámpámat visszakapcsolták. Kinn fotóztam, de nem vittem túlzásba, a barlangon kívül más érdekes dolog nem volt.

A barlang bejáratától nem messze van ez a malom, ami vendéglőként működik

Tigriske új barátja - postojnai szalamandra plüss kivitelben

Muskátli egy üzlet előtt - igen erősen esett

Stara Fuzina faluban volt a szállásunk, a tótól nem messze - ez itt a Mostnica patak, estére tisztult ki az idő

Vrsic-hágó

Az 1611 méter magasságban lévő hágónál sokan megállnak körülnézni. A közvetlen környéken lehet túrázni, ferrátázni és sziklát mászni. A Sleme rétjeire és a Slemenova spica csúcsra érdemes elsétálni, gyönyörű a kilátás. Visszafele a Mala Mojstrovka alatt mentünk el.
A hágóból mentünk egy kicsit lefele, Bovec irányába, hogy megnézzük a Mlinarica-szurdokot.

Reggel megálltunk a tónál, ilyenkor senki nincs ott

Magas szikla, legközelebb ferrata szettel támodok :-)



Lefele is vezet út a völgybe

Kilátás a rétről, de mentünk azért feljebb a kecskebogyó csúcsra...
Nem látszik a képen, de sok a kecskekaki, így már világos volt, miért van mindenki lenn a réten :-D

Panoráma a Slemenova Spica csúcsról

Lenn a völgyben...
Firn és az ott az út, ahol fel kell menni a sziklák alatti útra

Nyomasztó nézőpont

Sleme rétjei


A függőhídon át kell menni, viccesen remeg



A szurdok vége

Megálltunk egy kilátónál


Az orosz kápolna - 1916 és 1917 között épült a 300 orosz hadifogoly emlékére, akik kőomlás miatt haltak meg az út építése közben


Néhány virágfotó


Nem tudom, mi ez, de szép

Erdei harangvirág

Erről sem tudom, mi 

Ezt tudom, havasi gyopár
Erről megint nem tudom, mi

Százszorszép?

Valami lila

Címkék: , , , , , , ,